10 Mart 2014 Pazartesi

EVDE PRATİK YOĞURT MAYALAMAK



EN PRATİĞİNDEN EVDE YOĞURT MAYALAMAK 

Yediğimiz içtiğimiz herşeyin doğal olmadığı bir zamanda en güzeli yapabildiğimiz kadarını evde yapmak hemde en sağlıklısı.Bunlardan biride yoğurt,bir yoğurt sever olarak içine neler konulduğunu öğrenince artık evde yapmaya karar verdim.Ama bir türlü tutturamıyordum,
insan sonrada üzülüyor kapağı kaldırıpta manzarayı görünce işte benim gibi sıkıldıysanız sizde bunu deneyin pişman olmayacaksınız üstelik bunun bir avantajı varkii  oda kavanozları teker teker açacağınız için taze taze yiyorsunuz ve yoğurdun ekşimesi gibi bir sorununuz olmuyor.
Tavsiye ederim şimdiden afiyet olsun :)



Nasıl yapıldığına gelincede çok basit sütünüz kaç kg olursa olsun kaynatın parmak ısısı kıvamına gelincede kavanozlara doldurun kavanoz başına 1 tatlı kaşığı şekeri  koyup karıştırın ve yoğurt mayanızı 1 yemek kaşığı kadar 2 kaşıkta  olabilir kapağına koyun sonra sıkıca kapatın ve kavanozları sıkıca sarın 7- 8 saat bekletip daha sonra buzdolabına kaldırın  dolapta bekledikçe daha güzel oluyor.Ben genelde akşam yatarken mayalayıp sabah kalkınca da dolaba kaldırıyorum şimdiden afiyet olsun deneyin çocuklarınıza doğal yoğurt yedirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder