1 Nisan 2014 Salı

ELDE AÇMA NİŞASTALI BÖREK


ELDE AÇMA NİŞASTALI BÖREK




Bu seferki tarifim gerçekten emek vermeye değecek harika bir elde açma börek tarifi. İsmi sizi korkutmasın kolay ve lezzetli bir tarif mutlaka denemelisiniz.İlk gördüğümde tereddüt etmiştim  meşhur arnavut böreğini çok severim ama onun mayalı yapılanını pek tercih etmiyorum ekmek gibi geliyor bana ama bu böreğe bayıldım.Sonunda aradığım börek tarifini buldum.Bu tarifi Nette gezinirken cahide  hanımın sitesinden aldım ve burdan teşekkür ederim bu güzel böreği paylaştığı için.Ben pırasalısını yaptım ama siz isterseniz peynirli-ıspanaklı-patatesli-kıymalı-yada cevizli şekerli olarak yapabilirsiniz. Ben pırasalı da olsa böreğin içine soğan koyuyorum bana göre daha tatlı oluyor sizde bence böyle bir deneyin eminim hoşunuza gidicektir.Börekler sıcak ve çıtır olunca makbuldür ama bu börek ertesi günü bile harika oluyor.Misafirleriniz tarifini sizden ısrarla isteyecek garanti veririm . şimdiden afiyet olsun yorumlarınızı merakla bekliyorum.

MALZEMELER
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
2 adet yumurta
1 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un
AÇARKEN NİŞASTA, ARASINA SÜRMEK İÇİN  ERİMİŞ TEREYAĞ

İÇ HARCI

Yaklaşık 1 demet pırasa
1-2 tane havuç rendesi
arzu ederseniz 1 adet haşlanmış patates
2 adet orta boy soğan
tuz -karabiber- kırmızı biber

İÇ HARCIN YAPIMI
*Soğanları küp küp doğrayın tavada pembeleştirin.
*Rendelediğini havuçları ilave edin.Biraz kavurun ama çok diil.
*Ufak ufak doğradığınız pırasaları da ilave edin.
*1 dk kadar kavurun ocaktan alın ,haşlanmış patates rendesini tuzunu ve baharatlarını ilave edin.
*Soğumaya bırakın.
*Dilerseniz bu harcı fazla yapıp dondurucuda da saklayabilirsiniz.

HAMURUNUN YAPIM AŞAMALARI

*Bütün malzemeleri karıştırıp yoğurun.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olucak.
*Hamuru 22 eşit parçaya bölün ve dinlenmeye bırakın .
*Biraz dinlendirdikten sonra her bir bezeyi tabak büyüklüğünde açın.
*Aralarını yağlayarak ikişerli olarak birleştirin.Aralarındaki yağ donana kadar bekleyin.
*Daha sonra birleştirdiğiniz her iki bezeyi nişasta ile normal bir yufka büyüklüğünde açın.
*Bildiğiniz kol böreği gibi harcınızı serpiştirip rulo yapıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
*İsterseniz 2 şerli değilde 3 lü yapıp öyle yufka boyutuna getirebilirsiniz.Böylece hamuru çabuk bitirmişde olursunuz.
*Üzerine hiç bir şey sürmeden 200c fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
                                                                                                                  AFİYET OLSUN .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder